Академічна доброчесність учасників освітнього процесу

 АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ 

Відповідно до статті 42 Закону України „Про освітуˮ академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів і визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень. 

 Дотримання академічної доброчесності педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками з огляду на функціонування сайту передбачає (скорочені тези статті 42 Закону України „Про освітуˮ): − посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей; − дотримання норм законодавства про авторське право й суміжні права; − надання достовірної інформації про методики й результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність; − контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти. Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає: − посилання на джерела інформації в разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей; − дотримання норм законодавства про авторське право й суміжні права; 5 URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5207-17/ed20140530/find?text=%F3%F2%E8%F1%EA+- 6 − надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації тощо. 

Порушенням академічної доброчесності вважають: − академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства; − самоплагіат – оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів; − фабрикація – вигадування даних чи фактів, що використовують в освітньому процесі або наукових дослідженнях; − фальсифікація – свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень; − обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування тощо.

Немає коментарів:

Дописати коментар